هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟
سرخط خبرها

۲ متهم به سرقت از ۲۰ ویلای مشهد دستگیر شدند

  • کد خبر: ۱۷۱۰۷۴
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
۲ متهم به سرقت از ۲۰ ویلای مشهد دستگیر شدند
۲ متهم به سرقت در مشهد در اعترافات خود عنوان کردند که ۲۰ فقره سرقت از باغ‌ویلا‌های محدوده غرب شهر مشهد به میزان ۲۰ میلیارد ریال داشته‌اند.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مرد باورش نمی‌شد که این ویلا همان جایی باشد که او مدت‌ها برای ساختنش خون‌دل خورده بود. یک‌وجب سیم در کل ساختمان پیدا نمی‌شد، موتور برق سر جای همیشگی‌اش نبود. هر چیزی کوچک‌ترین ارزشی داشت در باغ‌ویلایش غیب شده بود. مطمئن بود که این اتفاق یک‌شبه نیفتاده است و بعد از شکایت و پیگیری‌های پلیسی، مشخص شد که سارقان در چند نوبت به باغ‌ویلایش دستبرد زده‌اند. همچون ماجرای مشابه دیگری که سارقان در مدت یک‌ماه پنج‌بار به‌سراغ یک مزرعه کشاورزی در محدوده روستای شیرحصار رفته و بیش از یک‌میلیارد ریال کابل‌های برق چاه موتور را ربوده بودند به‌نحوی‌که به مالک این مزرعه ۷ میلیارد ریال خسارت زده بودند.

دستبرد‌های سریالی به باغ‌ویلا‌های اطراف مشهد در حالی از مدتی قبل به پلیس گزارش می‌شد که با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، گروهی از مأموران انتظامی وارد سایه‌روشن این پرونده شدند. تحقیقات اولیه باتوجه‌به مختصات اعلامی از سوی شاکیان نشان داد که تمامی سرقت‌ها در نواحی روستا‌های غرب مشهد رخ داده است.
در بررسی‌های میدانی پلیس، مشخص شد که سارقان پس از شناسایی محل‌های بدون تجهیزات ایمنی و نگهبان شبانه، با نفوذ به داخل باغ‌ویلا‌ها لوازم باارزشی همچون کابل‌های برق، پمپ آب، کفش و دیگر لوازم باغبانی را سرقت کرده‌اند.

تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان باتوجه‌به اینکه هیچ سرنخی از خود در سرقت‌ها به‌جا نگذاشته بودند، به‌کندی پیش می‌رفت تا اینکه مأموران انتظامی پاسگاه سلطان‌آباد هنگام گشت‌زنی شبانه در نقاط آسیب‌پذیر، عده‌ای را در حال انتقال بیش از سیصد متر کابل برق فشار قوی و یک دستگاه موتور برق با یک دستگاه وانت نیسان در اطراف یک مجتمع باغ‌ویلایی شناسایی و دستگیر کردند.

یکی از این افراد چهل‌وهفت‌ساله و دیگری پنجاه‌ویک‌ساله بود که هر دو به موادمخدر اعتیاد داشتند. بررسی وضعیت آن‌ها نشان داد که هر دو سابقه‌دار هستند. مأموران که دست‌داشتن این افراد در سرقت‌های اخیر را محتمل می‌دانستند، با هماهنگی قضایی در پاسگاه سلطان‌آباد اقدام به بازجویی از این افراد کردند و درنهایت این مظنون‌ها را به پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد منتقل کردند.

متهمان که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند، در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس و رویارویی با ادله و مستندات کشف‌شده به بیست‌فقره سرقت از باغ‌ویلا‌های محدوده غرب شهر مشهد به میزان ۲۰ میلیارد ریال و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر در بولوار توس اعتراف کردند.

در ادامه این عملیات با هماهنگی قضایی فرد مال‌خر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش قسمتی از اموال مسروقه کشف شد. به گفته رئیس پلیس مشهد، سارقان اهل یکی از روستا‌های همان محدوده هستند و هر دو سوابق متعدد کیفری سرقت را در پرونده‌شان یدک می‌کشند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به اینکه مالکان باغ‌ویلا‌ها و زمین‌های کشاورزی که تجهیزات ویژه‌ای در محل زمینشان دارند، باید نگهبان تمام‌وقت داشته باشند، بیان کرد: پیگیری این پرونده نشان داد که سارقان، بیشتر کابل‌های برق، موتوربرق، پمپ‌های آب، دستگاه‌های هواکش، لوازم باغبانی و دیگر لوازم باارزش را سرقت می‌کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->